Naar hoofdinhoud
Naar hoofdnavigatiemenu
Direct contact?
Mail ons via
helpdesk@pvp.nl
of bel met
0900 444 88 88
op werkdagen van 10:00 tot 16:00 en zaterdag van 13:00 tot 16:00. Voor dit 0900 nummer worden geen extra kosten in rekening gebracht, alleen de gebruikelijke telefoonkosten.
Helpdesk - chat
Het spijt ons, de chat is op dit moment niet beschikbaar.
Menu
Mijn PVP Dossier
Wat is een pvp en hoe kom ik in contact?
Wat is een pvp en hoe kom ik in contact?
Wanneer heb ik recht op ondersteuning van een pvp?
Hoe kan de pvp mij ondersteunen bij een zorgmachtiging?
Hoe kan een pvp mij ondersteunen bij een crisimaatregel?
Information in other languages - Andere talen
Ik ben vrijwillig opgenomen
Welke rechten heb ik?
Medicijnen
Zelfbinding
Ik heb een klacht
Dossier
Ik krijg verplichte zorg
Ik heb een klacht
Welke verplichte zorg mag worden toegepast?
Wat is een crisismaatregel?
Wat kan ik zelf doen bij een crisimaatregel?
Wat is een zorgmachtiging?
Hoe krijg ik een zorgmachtiging?
Wat kan ik zelf doen bij een zorgmachtiging?
Plan van aanpak
Zorgkaart
Zorgplan
Medische verklaring
Over de Stichting PVP
Vacatures
Waar staan we voor?
Wie zijn we?
Publicaties, onderzoek en reacties
Werken of stage bij ons
Contact
'Uw rechten in de GGZ, onze zaak'
U bevindt zich op
Home
,
FAQ
,
Wat is een pvp en hoe kom ik in contact?
Zoeken:
Zoeken:
Zoek
Bekijk wat een pvp voor u kan doen
Klik op het plaatje om de animatie te bekijken.
Wat is een pvp en hoe kom ik in contact?
De afkorting pvp staat voor patiëntenvertrouwenspersoon.
Verblijft u in een ggz-instelling? Krijgt u verplichte zorg thuis of denkt men er over na u verplichte zorg op te leggen? Dan hebt u recht op advies en bijstand van een patiëntenvertrouwenspersoon (pvp).
U kunt
hier
lezen welke cliënten terecht kunnen bij de pvp.
U kunt bij een pvp terecht met vragen en klachten over de zorgverlening. Bijvoorbeeld over de manier waarop men met u omgaat, over dwang of vrijheidsbeperking. De pvp kan u ook adviseren als er voor u een
zorgmachtiging
of
crisismaatregel
wordt aangevraagd. De pvp kan u ook ondersteunen als u een klacht voor wil leggen aan de klachtencommissie. Volwassenen, jongeren en kinderen kunnen terecht bij de pvp.
De pvp is niet in dienst van de ggz-instelling waar u behandeld wordt, maar van de onafhankelijke Stichting PVP. De pvp behartigt uw belangen zoals u die zelf ziet, en samen spreekt u af wat hij voor u zal doen. De ondersteuning van de pvp is gratis.
De pvp werkt volgens
gedragsregels
. In deze regels staat wat u mag verwachten van de pvp. De pvp gaat zorgvuldig om met uw privacy.
Hier
leest u meer over hoe de pvp met uw privacy omgaat.
Bent u ontevreden over de ondersteuning van de pvp? Kijk dan
hier
wat u kunt doen.
Wie is mijn pvp?
Wanneer u bent opgenomen kunt u op de posters op de afdeling zien wie uw pvp is en op welk telefoonnumer of emailadres de pvp te bereiken is. Ook de zorgverleners kunnen u vertellen bij wie u terecht kan en hoe u in contact komt.
Kunt u geen contactgegevens vinden of wordt u vanuit huis verplicht behandeld?
Bel dan met de helpdesk 0900- 444 8888.
Familievertrouwenspersoon
Bent u een familielid of naaste van een cliënt die te maken heeft of kan krijgen met verplichte zorg, en heeft u vragen en klachten over de ggz? Dan verwijzen we u graag naar de
familievertrouwenspersoon
.
Bent u een familielid of naaste van een ggz cliënt die vrijwillig, ambulante zorg ontvangt, dan verwijzen wij u graag naar
Naasten in Kracht
PRINT DEZE INFORMATIE
Ik wil meer weten over...
Ik ben jonger dan 18
Ik heb een klacht over een pvp
Informatie voor ketenpartners
Twitter
Tweets by @StichtingPVP