De pvp en Corona-maatregelen

Ook in deze tijd is uw pvp gewoon bereikbaar, maar wellicht minder vaak in de instelling aanwezig. U kunt uw pvp bellen, mailen of een whatsapp/signal bericht sturen.

Wvggz of Bopz?

Vanaf 1 januari 2020 wordt de verplichte zorg in de ggz geregeld door de Wet verplichte ggz (Wvggz).
Het kan zijn dat voor u nog de oude Bopz wetgeving geldt, wanneer u voor 1 januari 2020 verplichte zorg opgelegd hebt gekregen  .

U kunt door gebruik te maken van de link rechtsonder, kiezen tussen informatie over uw rechten onder de Bopz of onder de Wvggz.

Bent u na 1 januari 2020 vrijwillig opgenomen in een ggz-instelling, heeft u te maken met verplichte zorg of wordt er voor u een Zorgmachtiging of Crisismaatregel aangevraagd? Kies dan voor de optie Wvggz.  
Staat de informatie die u zoekt er niet bij, neem dan contact op met uw patiëntenvertrouwenspersoon (pvp).

Uw keuze wordt bewaard, zodat we u de passende informatie kunnen bieden.
U kunt uw keuze altijd aanpassen, klik daarvoor op de link rechtsonder. 

Ik heb een klacht

Een klacht betekent dat je ergens ontevreden over bent. Misschien vind je de huisregels betuttelend, of je vindt dat je te weinig privacy hebt. Of de groepsleiding doet vervelend tegen je.

Vaak helpt een gesprek met de begeleiders of hulpverleners, of je schrijft een briefje over wat je dwars zit. Dat kun je samen met de patiëntenvertrouwenspersoon doen.

Je kunt ook een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris van de instelling, ook daar kan de pvp je bij helpen.

De pvp luistert naar je en neemt je serieus en kijkt samen met jou wat je het beste kunt doen. De pvp staat aan jouw kant en werkt niet voor de groepsleiding of de dokter maar voor jou. Hij vertelt niets over jou aan anderen. Hij vertelt alleen iets door als jij dat wilt.

Bekijk hier een filmpje over hoe de pvp je kan helpen wanneer je een klacht hebt.


Ik ben niet tevreden over de ondersteuning van de pvp

Ook klagen over de pvp is mogelijk, kijk hier hoe dat werkt.

  PRINT DEZE INFORMATIE