Cliënttevredenheidsonderzoek

Ervaringen van cliënten met de pvp
 
‘Ze is er altijd voor mij, geeft goed informatie, ik kan er altijd terecht voor ondersteuning.’ ‘Hij is menselijk, sociaal, biedt een luisterend oor.’ ‘Dat ze aan alle kanten wil helpen, goed doorvraagt, verstand van zaken heeft en accuraat te werk gaat.’
 
Zomaar wat woorden van cliënten die hebben meegedaan aan ons cliënttevredenheidsonderzoek.
Van cliënten die geholpen zijn door de pvp, horen we graag wat hun ervaringen zijn. Zijn cliënten tevreden over de ondersteuning van de pvp? Heeft iemand misschien andere ervaringen?
Wij willen cliënten zo goed mogelijk helpen, en daarom willen we leren van al die ervaringen. 
 
Gemiddeld een 8
Een manier om daarachter te komen is het cliënttevredenheidsonderzoek. In de maand oktober van 2021 hebben de pvp’en aan hun cliënten gevraagd of ze mee wilden doen aan het tevredenheidsonderzoek. Dat deden uiteindelijk 76 mensen.
80% van de cliënten gaf de pvp een 8 of hoger, gemiddeld kreeg de pvp een 8,3. Dat is een prachtig cijfer en daar zijn we heel blij mee. Het is bijzonder dat in ons vorige cliënttevredenheidsonderzoek de pvp precies hetzelfde gemiddelde cijfer kreeg.
 
Mensen waren over het algemeen tevreden over de bereikbaarheid van de pvp. ‘Ik kan altijd bij hem terecht en als hij de telefoon niet op kan nemen belt hij mij snel terug.’ Cliënten waren tevreden omdat ze bijvoorbeeld het gevoel hadden dat de pvp er echt voor hen was en kennis van zaken heeft. Ook werd herhaaldelijk genoemd dat de pvp erg zijn best deed voor de cliënt.
 
 
Maak de bekendheid van de pvp groter
Natuurlijk gaf niet iedereen een 8 of hoger. Wij horen graag vanuit die ervaringen hoe we onze dienstverlening zouden kunnen verbeteren. Zo hoorden we van meerdere cliënten dat zij zelf de pvp wel weten te vinden bij vragen en klachten, maar dat anderen mensen op afdelingen nog niet weten wat een pvp voor hen zou kunnen doen. ‘Sommige patiënten die opgenomen worden, kunnen niet voor zichzelf opkomen.’
‘Omdat ik niet eerder van de pvp had gehoord, misschien zorgen voor meer bekendheid over de pvp. Als ik eerder daarvan op de hoogte was, had ik vroegtijdig contact gezocht.’ En ‘… maak de bekendheid van de pvp groter, want ik loop toch al heel wat jaren rond bij een instelling maar kende het nog niet.’
 
Dat zijn ervaringen die we zeer ter harte nemen, waar wij van leren.
De meerderheid van de cliënten die hebben meegedaan, had geen advies voor de pvp maar wil het graag precies zo houden zoals het nu gaat. Of zoals een cliënt zei: ‘Keep up the good work!’

PRINT DEZE INFORMATIE