De pvp en Corona-maatregelen

Ook in deze tijd is uw pvp gewoon bereikbaar, maar wellicht minder vaak in de instelling aanwezig. U kunt uw pvp bellen, mailen of een whatsapp/signal bericht sturen.

Wvggz of Bopz?

Vanaf 1 januari 2020 wordt de verplichte zorg in de ggz geregeld door de Wet verplichte ggz (Wvggz).
Het kan zijn dat voor u nog de oude Bopz wetgeving geldt, wanneer u voor 1 januari 2020 verplichte zorg opgelegd hebt gekregen  .

U kunt door gebruik te maken van de link rechtsonder, kiezen tussen informatie over uw rechten onder de Bopz of onder de Wvggz.

Bent u na 1 januari 2020 vrijwillig opgenomen in een ggz-instelling, heeft u te maken met verplichte zorg of wordt er voor u een Zorgmachtiging of Crisismaatregel aangevraagd? Kies dan voor de optie Wvggz.  
Staat de informatie die u zoekt er niet bij, neem dan contact op met uw patiëntenvertrouwenspersoon (pvp).

Uw keuze wordt bewaard, zodat we u de passende informatie kunnen bieden.
U kunt uw keuze altijd aanpassen, klik daarvoor op de link rechtsonder. 

Overzicht medewerkers

Pvp'en

Wilt u weten welke pvp dienst heeft in de instelling waar u behandelt wordt? Klik dan hier of kijk op de posters of folders die
op de afdeling liggen. Ziet u de posters of folders niet, vraag het dan aan de receptie van de instelling of bel naar de Helpdesk-pvp
op 0900 - 444 8888.

Wordt u vanuit huis behandeld met een Zorgmachtiging of Crisimaatregel, bel dan met vragen en klachten naar de Helpdesk-pvp op 0900 - 444 8888. Mailen kan ook via helpdesk@pvp.nl


Bestuur en managementteam

De dagelijkse leiding van de Stichting PVP is in handen van een managementteam. Dit bestaat uit acht leidinggevenden:
  • De directeur-bestuurder: Nannie Flim. Zij is verantwoordelijk voor het beleid en de activiteiten van de Stichting PVP en onderhoudt contacten met ministeries, andere organisaties, de politiek en de pers.
  • Drie team-managers: Hans Hiltemann, Viola Zevenhuizen, André de Mol. Zij geven leiding aan de pvp’en, speciale projecten, managen de ICT en onderhouden contacten met de instellingen.
  • Het hoofd van de juridische afdeling: mr. drs. Ton-Peter Widdershoven. Hij stuurt een team van juristen aan.
  • De controller: drs. Mariska Costeris, CPC. Zij is daarnaast voorzitter van het kwaliteitsteam en adviserend lid van het MT.
  • Manager ICT: Annemieke de Rooij
Wilt u contact opnemen met één van hen, mail dan naar secretariaat@pvp.nl of bel met 030-2718353.

Juridische afdeling

Mw. drs. Caroliena. van den Bos - Juridisch medewerker
Mw. mr. Ada. Blok – Jurist


Stafmedewerkers

Mw. Sharon Degener - Bestuurssecretaris
Mw. Shirley Peek- Hoofd secretariaat
Mw. Hellen Köhler - Communicatie adviseur
Mw. Heleen van Koeven - Onderzoek en registratie
Mw. Jennelien Nielsen - P&O adviseur
 

Secretariaat/ administratie

Mw. Sophie Dinkla - Secretariaat en ondersteuning ICT
Mw. Marleen van Lievenoogen - Secretariaat en ondersteuning ICT
Mw. Chantal Warmerdam - Financieel administratief medewerker

 

Beloningsbeleid

Het beloningsbeleid van de Stichting Patiënten Vertrouwenspersoon voldoet aan de normen van de cao GGZ en – voor wat betreft bestuurder en toezichthouders – de Wet Normering Topinkomens. PRINT DEZE INFORMATIE