Ik heb een klacht over een pvp
Wilt u een klacht indienen over de patiëntenvertrouwenspersoon?
De patiëntenvertrouwenspersoon (pvp) probeert u zo goed mogelijk te helpen. Toch kunt u hier ontevreden over zijn.
Als dat zo is, dan horen we dat graag. Hieronder staat wat u kunt doen met een klacht over de pvp.
Klacht bespreken met de pvp
U kunt met uw pvp over uw klacht praten. De pvp is hiertoe altijd bereid. Samen kunt u dan zoeken naar een oplossing.
Klacht bespreken met de leidinggevende van uw pvp
U kunt uw klacht ook bespreken met de leidinggevende van uw pvp. De leidinggevende kan bemiddelen tussen u en de pvp. Hiervoor kunt u contact opnemen met de helpdesk van de Stichting PVP via 0900- 444 8888 (geen extra telefoonkosten) of per mail via helpdesk@pvp.nl.
Klagen bij klachtencommissie van de Stichting PVP
Vindt u dat de pvp zijn werk niet goed doet, dan kunt u uw klacht ook voorleggen aan de klachtencommissie van de Stichting PVP. De klachtencommissie is onafhankelijk. De leden van de commissie zijn niet in dienst van de Stichting PVP. Hier leest u het reglement van de klachtencommissie.
Klagen bij de klachtencommissie van de Stichting PVP kost niets.
De ambtelijk secretaris van de klachtencommissie kan u helpen bij het opschrijven van een klacht. Neem daarvoor contact op met de klachtencommissie. De contactgegevens staan onder aan deze pagina.
U kunt ook zelf de klacht opschrijven. Gebruik daarvoor dit formulier .
Dit formulier kunt u daarna per mail of per gewone post versturen naar de klachtencommissie.
De klachtencommissie stuurt u een ontvangstbevestiging.
De pvp krijgt een kopie van uw klacht. De pvp kan dan schriftelijk reageren. Daarna houdt de commissie een hoorzitting, waar u over uw klacht kunt vertellen. De pvp is ook aanwezig en reageert op uw verhaal. U mag iemand meenemen naar de zitting.
De pvp moet zich houden aan gedragsregels.
De klachtencommissie toetst of de pvp zich hieraan heeft gehouden.
De klachtencommissie kan u geen schadevergoeding toekennen.
De klachtencommissie doet zo snel mogelijk een uitspraak over uw klacht. Dat is binnen 2 maanden nadat de klacht is ingediend. Als dat niet lukt, hoort u dat zo snel mogelijk. De klachtencommissie laat weten wanneer ze dan wel een uitspraak doet.
Stichting PVP reageert op de uitspraak en laat u zo snel mogelijk weten wat ze met de uitspraak gaan doen. Die reactie gaat naar u als klager. naar de betreffende pvp én naar de klachtencommissie. Dat moet zo snel mogelijk maar in ieder geval binnen 4 weken na de uitspraak.
Externe klachtencommissie voor klachten over dienstverlening van de pvp of de Stichting PVP
Klachtencommissie Stichting PVP
mr. L. Brand, ambtelijk secretaris
Postbus 13086 3507 LB Utrecht
De Stichting PVP heeft ook een klokkenluidersregeling voor het melden van onregelmatigheden.